REGULAMIN
Międzynarodowy projekt edukacyjny EMOCJA wspierający rozwój emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży skierowany jest do uczniów przedszkoli, szkół podstawowych, świetlic, szkół ponadpostawowych, szkół polonijnych oraz ośrodków szkolno-wychowawczych z terenu całego kraju oraz zagranicznych szkół polonijnych.
AUTORZY PROJEKTU: Marzena Dziadkowiec, Krystyna Grzegrzółka Integrative Saturday School in Bristol
WSPIERAJĄ NAS I PATRONUJĄ NAM: Anna Brych ze Szkoleń z Wyobraźnią; Alicja Biernacka z Terapeutycznego ABC; Anna Jurek- child and adolescent counsellor, educator ; Anna Piotrowicz oraz Paulina Skalska z Bookarnik.pl; Sławomira Wiśniewska oraz Izabela Olendzki z księgarni internetowej CZYTAM I MÓWIĘ PO POLSKU; Ewa Plummer z Klubu Nauczyciela; MiguMig- zabawy z językiem migowym Jowity Łechtańskiej; Integracyjną Polską Szkołą Sobotnią im. Gen.Wł.Andersa w Bristolu; Daria Wilkinson Bliżej Polskiej Szkoły Sobotniej; Paluszkowe rozśpiewanki
UCZESTNICY: uczniowie przedszkoli, szkół podstawowych, świetlic, szkół polonijnych oraz ośrodków szkolno-wychowawczych z terenu całego kraju oraz zagranicznych szkół polonijnych polonijnych.
CZAS TRWANIA PROJEKTU: od 10 września 2021 roku do 20 czerwca 2022 roku
CELE OGÓLNE PROJEKTU:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
- Integracja zespołu klasowego.
- Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
- Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
- Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- Kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży.
- Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
- Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
- Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
- Eliminowanie zachowań agresywnych.
- Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.
KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE;
- Wprowadzanie uczniów w świat wartości, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia.
- Formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób.
- Ukierunkowanie ucznia ku wartościom.
- Integracja, adaptacja, poprawa atmosfery po powrocie dzieci do szkoły (po okresie pandemii COVID-19)
- Edukacja i prewencja emocjonalna.
- Kształtowanie inteligencji emocjonalnej u dzieci, rozpoznawania swoich uczuć i innych.
- Wielokierunkowy rozwój dzieci, kształtowanie kreatywności, odpowiedzialności, empatii , przełamywanie barier.
- Integracja środowiska szkolnego.
- Zacieśnienie współpracy ze środowiskiem lokalnym.
- Ciekawa realizacja podstawy programowej i programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły.
- Promocja szkoły w środowisku lokalnym i szerszym (projekt ma zasięg międzynarodowy).
- Spadek zachowań agresywnych w grupach uczestniczących w projekcie.
- Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez organizację ciekawych przedsięwzięć, wspomagających rozwój ucznia.