Projekt interdyscyplinarny – "Obrazy jesieni" był realizowany w klasie VI i obejmował przedmioty: język polski, język angielski, historię, biologię,, geografię, matematykę oraz plastykę i muzykę.
Cele główne projektu:
- utrwalanie wiadomości na temat darów jesieni i cech jesiennych obrazów:
- pobudzenie do wymiany refleksji dotyczącej jesieni jako pory roku i jej wpływu na ludzkie emocje;
- rozbudzanie chęci poznawania świata, w tym przyrody i środowiska;
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w okresie jesieni;
Inspiracją do opracowania i realizacji projektu była interpretacja wiersza Tadeusza Różewicza „Bursztynowy ptaszek”, która uzmysłowiła uczniom, że jesień nie jest jednolitą porą roku. Każda jej faza jest inna i zjawiska zachodzące w przyrodzie przyjmują różnorodne formy. Ponadto na języku polskim uczniowie pisali opowiadanie, którego bohaterem był wybrany przez nich ptaszek z wiersza Różewicza.
Na lekcji języka angielskiego uczniowie utrwalali słownictwo związane z jesienią oraz praktyczne zastosowanie gramatyki w zdaniach. Pracując w grupach układali zadania dla pozostałych uczniów.
Powstały krzyżówki oraz zagadki w języku angielskim.
Z kolei na lekcji historii szóstoklasiści wykonywali projekt "Obrazy Jesieni - Listopadowe tradycje z historią w tle". Przedstawili genezę i formy obchodów Wszystkich Świętych, Narodowego Święta
Niepodległości, andrzejek, rocznicy wybuchu powstania listopadowego.
W ramach realizacji projektu na biologii uczniowie samodzielnie wyszukali i przygotowali ciekawostki o zmianach zachodzących w przyrodzie w okresie jesieni. Ponadto w nawiązaniu do wiersza Różewicza poszukali informacji o gatunkach ptaków, które jesienią przygotowują się do zimy w naszym klimacie bądź też odlatują do ciepłych krajów. Przygotowane informacje przedstawili w postaci notatki wizualnej.
Na lekcji geografii uczniowie układali z elementów przebieg ruchu obiegowego Ziemi i jego następstwa, m. in. zmianę pór roku. Wykonywali też kartkę z kalendarza.
Na matematyce układali zadania o tematyce jesiennej. Wykonywali też figurki ptaków techniką origami.
Na lekcjach plastyki malowali jesienny krajobraz dowolną techniką. Poznali przy tym zagadnienia związane z perspektywą linearną. Z kolei lekcja muzyki okazała się doskonałą powtórką wyrazów dźwiękonaśladowczych podczas wykonywania utworu „Deszczowe rytmy”.