Klasa III a realizuje program pn.:”Zajęcia rozwijające kreatywność uczniów - zabawy z kodowaniem i programowaniem”. Wprowadzenie programowania w pierwszym etapie edukacyjnym daje dzieciom szansę na zdobywanie kompetencji przyszłości, odpowiedzialne wprowadzanie w cyfrowy świat, jak również wdrażanie do pracy zespołowej. Duże znaczenie ma rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni, rozumowania i wnioskowania.
Wstępem do programowania stały się zabawy w kodowanie obrazków i odkodowywanie po współrzędnych. Jest to odgadywanie zaszyfrowanych znaków nie tylko na ekranie monitora, ale także na kartce papieru. Kolejnymi zadaniami stały się dyktanda graficzne. Ćwiczenia te kształtują wyobraźnię, umiejętności grafomotoryczne, angażują podstawowe procesy myślowe, poprawiają koncentrację uwagi oraz ćwiczą percepcję wzrokową.
Taki wstęp umożliwił uczniom włączenie się do pracy z Matą edukacyjną „Kodowanie na dywanie”- czyli programowania bez komputera, za to z użyciem różnych przyborów: obrazków, cyfr, liczmanów, kolorowych kubeczków, za pomocą których następuje: wspomaganie mowy, rozwoju intelektualnego wraz z edukacją matematyczną, koncentracja uwagi, doskonalenie orientacji przestrzennej, integracja zespołu klasowego, doskonalenie myślenia abstrakcyjnego i logicznego. Z wykorzystaniem maty organizowane są m.in. różnorodne gry edukacyjne , np. sudoku, działania matematyczne.
Uczniowie mają również możliwość poznania środowiska SCRATCH JUNIOR – programu z użyciem tabletów. Program Scratch Junior został przygotowany dla najmłodszych dzieci. Można w nim programować proste animacje i gry. Nauka programowania jest w nim intuicyjna i odbywa się poprzez zabawę. Ten rodzaj zajęć przynosi dzieciom dużo radości i zachęca do tworzenia własnych programów.