W miesiącu październiku było zdecydowanie w klimacie amerykańskim na lekcjach języka angielskiego, więc dzisiaj parę słów o zwyczaju świętowania Halloween. Przywędrował on do Polski ze Stanów Zjednoczonych, chociaż stamtąd się nie wywodzi, a z tradycji Celtów, którzy zamieszkiwali tereny dzisiejszej Anglii, Irlandii, Szkocji i Walii.
Choć nie wszyscy lubią to święto, proponujemy nie denerwować się, że Halloween nie należy do naszej tradycji i traktować je z przymrużeniem oka, dla naszych dzieci to miła forma spędzenia czasu wolnego, nauka otwartości i tolerancji na inne kultury, a zwyczaj „cukierek albo psikus” dla każdego dzieciaka sprawia wiele radości, których nie zabrakło w murach naszej szkoły. Oto kilka przykładów aktywności z zajęć języka angielskiego:
- Projekt klasowy „Haunted House” w klasie 5, opisujący nawiedzony dom
- Zajęcia plastyczno- muzyczno-językowe z dyniami w roli głównej w klasach 1 i 3 , wyrażające różne emocje i uczucia w języku angielskim, taniec Skeleton Dance w wykonaniu uczniów (dostępny tutaj: https://youtu.be/
Pbl4BNkAq_U ) - Opis nawiedzonego domu w klasach 4 w muzycznym klimacie muzyki Halloween
- Zajęcia świetlicowe, a na nich gry, tańce i podarunki dla aktywnych uczestników
Było zabawnie, a nie wcale tak strasznie! :)