Aktualności
- Szczegóły
Przegląd Małych Form Teatralnych Melpomena 2018
Z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru uczniowie klasy Va wzięli udział w przeglądzie małych form teatralnych "Melpomena 2018". Przedstawiliśmy sztukę pt. " Bajkowa randka w ciemno", z której widzowie mogli dowiedzieć się jakie skutki niesie ze sobą umawianie się przez internet.
Jury doceniło talent i zaangażowanie młodych aktorów i wyłoniło trzy "osobowości teatralne" - Julia Maziarz, Hanna Piwowarczyk i Klara Kiszka. Nagrodę specjalną za wykonanie plakatu otrzymała Julia Groticka.
Choć nie wszyscy mogli zostać nagrodzeni, to cała grupa zasługuje na wielkie uznanie!
- Szczegóły
Prezentacja uczniów klasy IV a – „POLSKIE TRADYCJE WIELKANOCNE”

Dnia 28.03.2018 roku uczniowie klasy IV a odwiedzili kolegów z młodszych klas. Uczestnicy innowacji „Melpomene, Talia i Polihymnia na katechezie” przybliżyli uczniom klas I – III oraz równoległym tradycje i zwyczaje związane ze świętami Wielkiej Nocy. Czwartoklasiści nie tylko opowiedzieli o znaczeniu Wielkanocy, ale również przekazali pozostałym uczniom drobne upominki od Zajączka Wielkanocnego – czekoladowe jajka.
- Szczegóły
Matematyka na wesoło

6 marca 2018 r. odbyła się kolejna edycja konkursu „Matematyka na wesoło” , zorganizowanego w Szkole Podstawowej w Strzyżowicach . Jego uczestnikami były trzyosobowe zespoły uczniów klas III Szkół Podstawowych z : Gródkowa , Dąbia , Sarnowa oraz Strzyżowic. Do zmagań konkursowych , obejmujących wykonywanie zadań tekstowych, zadań nietypowych , działań na liczbach w zakresie 1000, zadań geometrycznych, obliczeń zegarowych , pieniężnych i kalendarzowych oraz kolejność wykonywania działań przygotowywali swych podopiecznych nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej . Uczniowie wykazali się wysokim poziomem przygotowania i do końca rywalizowali w zdobywaniu punktów. Pomimo niewątpliwie trudnej tematyki , podczas konkursu panowała przyjazna atmosfera. W rezultacie I miejsce ex aequo zdobyły drużyny ze Szkół Podstawowych w Strzyżowicach i Sarnowie , II miejsce drużyna z Dąbia , a III miejsce zajęła drużyna z Gródkowa. Upominki dla laureatów oraz nagrody dla drużyn w postaci wydawnictw książkowych i pamiątkowych dyplomów wręczyła sekretarz Gminy Psary , pani Mirella Barańska – Sorn oraz dyrektor SP w Strzyżowicach , pani Dorota Pronobis - Kościńska. Uczestnikom konkursu oraz ich nauczycielom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
- Szczegóły
Podsumowanie realizacji projektu edukacyjnego UNICEF „Spraw, aby dzieci z Syriiprzetrwały zimę”.
Zapraszam do galerii zdjęć projektu edukacyjnego UNICEF.
Po raz czwarty uczniowie i przedszkolacy z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 1 w Strzyżowicach realizowali projekt edukacyjny UNICEF. W bieżącym roku wszystkie grupy przedszkolne (5) i klasy szkolne (12) zapoznały się z materiałem zamieszczonym na płycie „Spraw, aby dzieci z Syrii przetrwały zimę”. Nauczyciele przeprowadzili zajęcia na temat sytuacji dzieci w Syrii. Dodatkowo dzieci poznawały sytuację rówieśników na różnych kontynentach. Przeprowadzono konkurs plastyczny pod hasłem „Dzieci Świata”. Wystawa wyróżnionych prac miała miejsce podczas uroczystości środowiskowej „Pomóżmy dzieciom z Syrii przetrwać zimę” w dniu 20 marca 2018 r., która odbyła się w Gminnym Ośrodku Kultury w Gródkowie. Podczas uroczystości uczniowie i przedszkolacy zaprezentowali swoim rodzicom i zaproszonym gościom program artystyczny „Planety, rakiety, o rety!” prezentujący tańce i piosenki z różnych stron świata. Podczas koncertu zaprezentowano filmy promujące projekt oraz przeprowadzono zbiórkę funduszy na rzecz dzieci z Syrii, w postaci cegiełek (o wartości 10 zł) zawierających informacje o przeprowadzanej akcji charytatywnej i logo UNICEFU. Sprawozdanie z przeprowadzonego wydarzenia zamieszczono na stronie Internetowej szkoły i fotoreportażu przy wejściu do szkoły. Przesłano informację do gazety samorządowej „Głos Gminy Psary”. Zebraliśmy kwotę 1 540 zł, która została wpłacona na konto Stowarzyszenia UNICEF Polska.
Koordynator projektu Dorota Pronobis- Kościńska
- Szczegóły
IX Zawody Balonowe
Zapraszamy do galerii zdjęciowej z dzisiejszych IX Zawodów Balonowych.
„Wiosna, cieplejszy wieje wiatr…” chciałoby się zaśpiewać w ten środowy, mroźny poranek. Ani zimny wiatr, ani niska temperatura i leżący gdzieniegdzie śnieg nie przeszkodził zaproszonym gościom, uczniom i nauczycielom Zespołu Szkolno – Przedszkolnego Nr 1 w Strzyżowicach powitać wiosnę. Tradycyjnie 21 marca odbyły się w szkole Zawody Balonowe. W górę poszybowało 300 zielonych balonów z przymocowanymi imiennymi bilecikami. Kolor zielony jest symbolem nie tylko nadchodzącej wiosny, ale również kształtowania postawy ekologicznej wśród dzieci i młodzieży. Wypuszczenie balonów poprzedził pokaz mody ekologicznej przygotowany przez uczniów klas IV – VI. Z kolei klasy I-III na dobre pożegnały zimę, topiąc kolorowe Marzanny. W dalszej części dnia uczniowie wykonali w grupach plakaty zachęcające do dbania o środowisko. Miłym akcentem tego chłodnego, wiosennego dnia okazały się ciepła herbata i smaczna kiełbaska. Wszyscy z niecierpliwością czekają na wyniki zawodów. Wtedy się okaże, kto został zwycięzcą…
SP Strzyżowice
- Szczegóły
Światowy Dzień Kolorowej Skarpetki w Strzyżowicach
Kolorowe skarpetki, koniecznie nie do pary - to symbol niedopasowania społecznego, ale też genotypowego z jakim borykają się osoby cierpiące na zespół Downa. To właśnie z myślą o przełamywaniu stereotypów i oswajaniu się z odmiennością w Zespole Szkolno- Przedszkolnym numer 1 w Strzyżowicach zorganizowano Dzień Kolorowej Skarpetki., który obchodzony jest 21 marca. Sama data – kombinacja liczb 21 i 3 nie jest pr4zypadkowa, bowiem w 21 parze chromosomów osoby zdrowe mają 2 chromosomy, podczas gdy osoby z Zespołem Downa mają ich 3, stąd inna nazwa tej choroby – trisomia 21. Społeczność uczniowska, tak jak i nauczyciele w tym dniu założyła jak najbardziej kolorowe skarpetki, każdą z innej pary na znak solidarności z osobami chorującymi na Zespół Downa. W ten sposób staraliśmy się pokazać, że tak naprawdę nie różni nas wiele, tak samo jak skarpetki nie do pary. Ponadto każdy z uczniów wykonał własny projekt „ kolorowej skarpetki”, które ozdabiają witrynę i korytarz szkolny. Ponadto dzieci w młodszym wieku szkolnym zapoznały się z prezentacją multimedialną na temat zespołu Downa oraz wysłuchały bajki terapeutycznej na ten temat. Klasy starsze uczestniczyły w zajęciach z panią pedagog ze Szkoły Specjalnej w Będzinie – mgr Jolantą Ucieszyńską poświęconych tej chorobie. Bardzo dziękujemy pani Joli za ciekawe spotkanie!
- Szczegóły
Innowacja „Melpomene, Talia i Polihymnia na katechezie”
W innowacji pedagogicznej „Melpomene, Talia i Polihymnia na katechezie” udział biorą uczniowie klasy IV a, zapraszając do współpracy uczniów innych klas. Celem innowacji jest lepsze poznanie przez uczniów tematów przedstawianych w trakcie lekcji, które mają związek ze świętami oraz życiem szkoły. Ważna jest również możliwość pokazania się przez uczniów na forum szkoły i zaprezentowania swoich możliwości. Uczniowie poddają swoje pomysły oraz aprobują scenariusze poszczególnych uroczystości. Efekty pracy uczestników innowacji do tej pory widoczne były podczas apeli z okazji Dnia Papieskiego oraz Spotkania przy choince. Aktualnie uczniowie pracują nad prezentacją dotyczącą Świąt Wielkanocnych.
- Szczegóły
„Zdrowo jem – więcej wiem!”
Klasa III c , pod opieką wychowawczyni , Małgorzaty Bebel , realizując ogólnopolski program z zakresu edukacji zdrowotnej prowadziła działania , które podzielone zostały na dwa kręgi tematyczne .I krąg tematyczny odnosił się do tematu : „CO NALEŻY JEŚĆ, ABY BYĆ ZDROWYM?”. Jego główne cele to : Uświadomienie dzieciom zależności pomiędzy sposobem odżywiania a stanem zdrowia ; Zachęcanie uczniów do podjęcia decyzji o zmianie nawyków żywieniowych oraz do troszczenia się o własne zdrowie ; Uczenie dzieci odpowiedzialności za własne zdrowie . Realizując temat uczniowie obejrzeli ilustracje kotka do „Bajki o kotku, który nie wiedział, kim jest” oraz prezentację „Wybieram zdrowie i zdrowe odżywianie”. W trakcie wykonywania zadań odbyła się zabawa edukacyjna: „Postaw diagnozę”. Podczas rozmowy dzieci szukały odpowiedzi na pytanie co powinniśmy jeść , aby zachować zdrowie. Uczniowie wysuwali wnioski , iż brak pożywienia przez długi czas powoduje, że organizm nie otrzymuje substancji odżywczych koniecznych do tego, aby mogli rosnąć i prawidłowo się rozwijać. Bez śniadania mózg nie jest gotowy do podjęcia żadnej pracy. Wykonując zadania na Karcie pracy „Co należy jeść, aby być zdrowym”, dzieci poznały podstawową zasadę, którą powinniśmy kierować się przy wyborze pożywienia : aby pożywienie było urozmaicone i różnorodne. Jeżeli tak się odżywiamy, to nasz organizm otrzymuje wszystkie niezbędne składniki odżywcze, takie jak: białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy. Przy okazji dzieci wymieniały także pożywienie , które niszczy nasze zdrowie: cukier, słodycze, słodkie napoje, fast-foody, chipsy, tłuszcz, tłuste mięso. Wykonując kartę pracy uczniowie wcielali się w postać dietetyka , zapisując propozycje zdrowego menu na najbliższe 3 dni. W wykonaniu karty pomagali uczniom rodzice. Wszystkie karty zostały złożone w księgę , umieszczoną później na szkolnym korytarzu.
Temat 2:” AKTYWNIE SPĘDZAMY CZAS” realizował takie cele jak: Uświadomienie dzieciom wpływu aktywności fizycznej na stan zdrowia; Zwiększanie sprawności fizycznej ;Zachęcenie dzieci do aktywności fizycznej . Kilka dni przed planowaną lekcją nauczyciel prosił uczniów o zastanowienie się jakie gry i zabawy można przeprowadzić w szkole, gdy nie można wyjść na świeże powietrze. Później na sali gimnastycznej uczniowie robili burzę mózgów, podając pomysły na gry i zabawy w pomieszczeniach i zapisując je na arkuszu. Na koniec odbyło się testowanie pomysłów w formie zajęć ruchowych. Na koniec została utworzona lista polecanych gier i zabaw. Najlepsze propozycje trafiły na wspólnie przygotowany plakat, który będzie w szkole promował aktywne spędzanie czasu.
Następnym tematem do realizacji programu było zorganizowanie konkursu pn.: „NAJLEPSZY PRZEPIS NA ZDROWĄ PRZEKĄSKĘ”
Propozycja dotyczyła wszystkim udziału uczniów w konkursie, w którym będą mogli wykazać się inicjatywą w przygotowywaniu dobrej przekąski. Zadaniem uczniów było wymyślenie przepisu na zdrową i pożywną przekąskę. Dodatkowo należało wykonać rysunek przedstawiający propozycję. Drogą głosowania przeprowadzono w klasie wybór najlepszego przepisu. Zwycięzcom przyznano odznakę Super Kucharka/Kucharza. Wszystkie prace złożono w Klasową Książkę Zdrowych Przekąsek. Książka została wyeksponowana w szkole, aby pozostali uczniowie mogli korzystać z przepisów swoich kolegów i koleżanek. Korzystając z wiadomości przekazanych przez nauczyciela w czasie lekcji oraz własnych twórczych pomysłów, dzieci w grupach 3 - 4 -osobowych wykonały plakat do hasła „Dbam o zdrowie - dobrze się odżywiam i jestem aktywny”. Plakaty i hasło zostały wyeksponowane na korytarzu szkolnym, aby ich odbiorcami mogły być również inne dzieci.


















